Tuesday, December 22, 2009

kepada kawan ku iezan


hai izan..aku harap ko baca blog aku k..

aku tau ko tgh runsing,tgh sedih,kecewa n mcm2 lg yang ko rasa dalam diri ko tu..biasa lah izan..ni lah kehidupan..kekadang kiter hapy..kekadang kiter sedih..aku harap ko jgn lah sedih2..ko kene tahan sedih ko..banyak kan berselawat..n cuba lah belajar terima kenyataan walaupun pahit untuk ditelan..tp itu yang ko kene lalui sekarang nih..aku amat berharap yang ko akan tabah menerima nyer..

aku tau yang ko terkenangkan "si dia"..tp blum tentu dia akan kenang ko mcm mana ko teringat kat dia..dia hepy melalui kehidupan dia,tp ko terpaksa bersedih..mmg perit untuk ko lupakan dia..everything ko lalui bersama ngan dia..hapy ko,sedih ko,prob ko..suma ko share ngan dia..tp skarang ko dah xder hubungan paper dah ngan dia even sebagai seorang kawan..tp x per izan..orang yang baik di cipta untuk orang yang baik..aku harap ko jumper teman ko yang baik,sesuai n amat memahami ko..ader pepatah mengatakan:

Jangan terlalu mencari KESEMPURNAAN. sOmeTiMeS tHe bESt WaY To HoLd, OntO sOmEtHiNG Is To LEt iT GO Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.


Begitulah juga ........ Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

n 1 lg pepatah mengatakan:

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar KEPERLUANmu. .. Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

situasi ko sekarang nih terlalu berharap and ko cuba memiliki nyer walaupun ko tau benda itu x pasti..sekarang nih, 'takungan' yang ko harap-harap kan dah pecah n ko sendiri x dapat nak 'menampalnya'..n ko amat sedih sebab 'takungan' yang ko harap2 kan tu x mampu untuk menampung 'air' yang ko letakkan tu..aku harap,ko bersabar yer .. n lastly..welcome to real life sis..

2 comments:

  1. thnx my dear fwen..
    hope aku lbeh kuat pas ni..
    thnx coz olwayz wif me n lyn kerenah aku yg mukan2 ni..ngeh3..
    luf**

    ReplyDelete
  2. ni jer yang dapat aku tlg..welcome very strong

    ReplyDelete